Descriere
An apariție: 2019
Autor: ELENA GURGU
ISBN: 978-606-20-0266-4
Nr. pagini: 440
Prezentul curs se adresează, în primul rând, studenţilor de la facultățile economice, specializarea Management, precum şi tuturor întreprinzătorilor interesați de utilizarea conceptelor, cunoștințelor și exemplificărilor legate de etica afacerilor.
Acest manual îi sugerează cititorului că se află în fața unei lucrări care expune pe scurt și schematic temele, conceptele și teoriile de bază ale unui domeniu considerat din ce în ce mai important în lumea afacerilor de astăzi.
Cititorii pot constata, la sfârșitul lecturii, că și-au putut face o idee de ansamblu asupra problemelor specifice pe care le abordează etica în afaceri, asupra cadrului conceptual în care se discută aceste probleme și asupra curentelor de gândire dominante în acest domeniu.
Lucrarea este una tipică de etică în afaceri, iar autoarea și-a propus să strângă și să sintetizeze cât mai multe informații pe care să le aducă la cunoștința celor interesați de tematica abordată.
Manualul oferit studenților se intitulează „Etica în afaceri” deoarece autoarea acordă un spațiu considerabil expunerii unor concepte cardinale ale eticii sau filosofiei morale ca atare, pe care încearcă apoi să le aplice sau particularizeze în domeniul afacerilor…
Sub aspectul prezentat, autoarea se declară europeană în gândire și influență și are convingerea că numai pornind de la principii riguros definite și coerent articulate logic poate elabora nu doar o simplă „carte de etică”, ci o adevărată construcție teoretică, din ale cărei elucidări și explicații cei care le înțeleg pot să extragă singuri soluții viabile pentru problemele specifice cu care se confruntă.
(din Prefață)




